Ferjeverter 2013

Hele 9 ferjeverter og 1 mobil vert betjente Kystriksveien denne sommeren. Ferjevertene var på tre ulike strekninger langs Kystriksveien og jobbet både om bord på ferjene og ved ferjekaien. Strekningene var: Vennesund – Holm, Forvik – Tjøtta og Kilboghamn – Jektvik.  Ordningen med ferjeverter er et populært innslag langs Kystriksveien og målet er å øke oppholdstiden for turistene.  Fokus for ferjevertene er å formidle informasjon om severdigheter, aktiviteter og opplevelser som turistene kan oppleve langs veien.

Nytt av året av at vi også hadde en mobil vert som oppsøkte turister på ulike steder langs veien  Bindal og Bodø. I tillegg til å drive med informasjonsarbeid sørget også verten for god distribusjon av ulike brosyrer. Den mobile verten gjorde også mange posteringer på facebook i løpet av sommeren.  Målet var å formidle dagsferske opplevelser fra Kystriksveien som ulike former for opplevelser og aktiviteter og møte med turister langs veien.

Ordningen er primært finansiert av Nordland Fylkeskommunes, via Ung Jobb prosjektet. I tillegg bidrar trafikkselskapene, Sør-Helgeland regionråd og Foreningen Kystriksveien økonomisk. Ordningen ble gjennomført av Kystriksveien Reiseliv.

post@foreningen-kystriksveien.no